Cvičíte svaly obličeje?

Sval rovná se pohyb. Můžeme to takto zobecnit, protože svalová soustava v těle k pohybu slouží. Pokud například chceme ohnout ruku, dochází ke kontrakci svalů. To je velmi důmyslná kaskadáda úkonů. Paže zůstatne v klidu a předloktí se zvedne.  Srdeční sval přepumpuje krev ze síně do komory nebo mrkneme okem. To vše řídí náš velký šéf mozek a vyšle signál nervovým zakončením. Srdeční a hladké svalstvo se pohybuje bez naší vůle. Svaly kosterními však pohybujeme vědomě.

Svaly v obličeji nám umožňují také pohyb. Díky nim například zamhouříme víčko při ostrém světle, nebo se usmějeme. Sval, který se nepoužívá, ochabuje a na to má velký vliv i gravitace, která ochablý sval táhne k zemi. Pokožka, která ochabuje s věkem také a je připojena na obličeji přímo ke svalu, pokud se jedná o svaly mimické, je tažena gravitací k zemi také. to je ten problém, který tak často řešíme a to co na sobě pozorujeme v zrcadle.

Proč bychom měli tedy svaly na obličeji cvičit?

 Nabízí se zde hned několik důvodů.

Jeden je stejný pro všechny, svaly jsou stvořeny pro pohyb. Tak jako svaly na těle, dokážeme vycvičit i svaly v obličeji. Sval má unikátní schopnost kontrakce a jejím výsledkem je pohyb. Sval je dobře prokrven. Procvičováním svalů se zlepšuje prokrvení a přísun živin a kyslíku i do pokožky.

Napadne vás otázka: “A funguje to”? Jistě, že ano. Rehabilitace pacientů po mozkové mrtvici, je založena na cvičení svalů obličeje. A výsledky jsou viditelné i v takovém případě, jaké představuje toto ochrnutí.

Slyšeli jste někdy o potížích s čelistí a tvz. temporo-mandibulárním skloubení? Asi ne, pokud s ním nemáte spojenu bolest.  Je to příliš složitý název pro kloub, který umožňuje pohyb dolní čelisti. Potřebujeme ho u žvýkání, otevření úst pro příjem potravy a někteří z nás i při skřípání zubů ve spánku v noci, například. Při potížích s tímto kloubním spojením, které s sebou téměř vždy nese bolet, se využívá zejména cvičení a posilování svalů, nebo jejich uvolnění. Protože bez svalu neotevřete pusu.

Rozdíl mezi posilováním bicepsu a kruhovým svalem očním je jistě naprosto rozdílný. A to nejen jejich velikostí. Ale celkovým přístupem k cvičení svalu. Počet opakování i navazující cviky a uvolňovací cvičení mají velký vliv na výsledek. Doporučím vám jediné, pojďte cvičit se mnou! Program je sestaven tak, abyste výsledky zaznamenali již po měsíci. Ale je to samozřejmě začátek. Po měsíci se také nepostavíte na start maratonu. Ale začnete mít návyky, které budou pomáhat vašemu odhodlání pro sebe a proti stárnutí něco udělat.

Jak jsem již zmínila, je to i pokožka (a také kost), která stárne. Ale pokud jste typ, který rád vezme péči o sebe a své zdraví a krásu do svých rukou, tak je tento způsob ten nejpřirozenější, jak bojovat preventivně nebo i s určitými znaky stárnutí. Mezi zastánci izojogy jsou i ti, kteří vyzkoušeli botulotoxin nebo jiné výkony estetické medicíny. Vlastně obojí lze kombinovat, pokud vám botulotoxin nevyřadí funkcí svalu, tak s ním můžete hýbat a také ho cvičit. Pokud ho vyřadí, tak se cvičit nedá. Většinou dochází k použití “náradních svalů”, protože ten, který jste chtěli použít je “ochrnutý”, tedy nehybný.

Některé ženy například naprosto odešli od takového zákroku a sval vycvičily. Lze dokázat mnohé, jen je třeba chtít a rozhodnout se.

Mám pro vás všechny skvělou zprávu. Když se rozhodnete cvičit se mnou, budete mít připraven program, podle kterého zapojíte a vycvičíte vždy ty svaly, které je třeba. A ještě mám jednu skvělou zprávu, nebude to trvat déle než pár minut. Vlastně se to stane součástí vašeho života, tak jak si ráno a večer vyčistíte zuby, tak si k tomu přidáte pár cviků po 30 vteřinách. Buďme konkrétní a řekněme 5 minut ráno, v poledne a večer. To není ani žádná katastrofa, ani nemožné.

Navíc! Nemusíte nikam jezdit! Vaše tělocvična u je u jakéhokoliv zrcátka. V autě, při vaření, při žehlení. Pokud cvik vyžaduje ruce, tak je chvíli budete věnovat své tváři. Mám pro vás ještě jednu zásadní radu. Necvičte podle amatérských videí! To že se nějaká paní na mateřské inspirovala a “okopírovala” něčí know how, to vám výsledky nezajistí. Je třeba cvičit s těmi, kteří, se učili i učit. Na všech těch videích najdete ty nejzákladnější chyby, které vám nejen nepomohou, ale i stav zhorší.

Stačí se rozhodnout a začít. Programy jsou sestaveny tak, že se výsledek dostaví a cvičíte bezpečně! tak se na vás těším a přidejte se k nám!